مطعوم الإنفلونزا News about the Flu Vaccine
Adnan Khalil
Publish Date: 21 Oct 2017

Alhawadeth Media

مطعوم الإنفلونزا

منالصعوبة بمكان متابعة جميع الأخبار الصحية في هذه الأيام. ونحن هنا للمساعدة بهذا الشان. وحيث اننا الان على اعتاب موسم الإنفلونزا ، نورد اخر ألاخبار حول لقاح الإنفلونزا.

 

التطعيم ضد الانفلونزا يساعد الأشخاص المصابين بداء السكري. لقاح الإنفلونزا الموسمي ينصح بأخذه للجميع من عمر 6 أشهر فما فوق. وقد يكون لبعض الناس مسألة حياة أو موت.

في دراسة استغرقت سبع سنوات، لباحثين بريطانيين على مجموعة من حوالي 125 ألف شخص يعانون من داء السكري من النوع 2 – الناس الذين يتعرضون لمخاطر أكبر في مشاكل القلب والأوعية الدموية. في أولئك المصابين بداء السكري من النوع 2، وجد هناك ارتباط ما بين اللقاح بالإنفلونزا وانخفاض بنسبة دخولهم الى المستشفيات في موسم الإنفلونزا بما في ذلك دخولهم المستشفيات نتيجة الامراض التالية:

 

انخفاض بنسبة 30 في المائة بسبب السكتة الدماغية

انخفاض بنسبة 22 في المائة لاسباب الفشل القلب

انخفاض بنسبة 19 في المائة بسبب النوبات القلبية

انخفاض بنسبة 15 في المائة بسبب الانفلونزا و الالتهاب الرئوي

معدل الوفيات للذين تم تطعيمهم باللقاح اقل بنسبة 24 في المائة من اللذين لم يحصلوا على اللقاح. الدراسة لم تثبت علاقة السبب والنتيجة بين الاثنين. ولكن النتائج مقنعة جداً.

 

اثار ايجابية لتطعيم الام: كيف يستفيد الاطفال الرضع من الأمهات الملقحات بمطعوم  الإنفلونزا أثناء الحمل؟ أظهرت الدراسات السابقة فائدة ذلك، بالتأكيد. نحن نعرف الآن الاثر الايجابي المحتمل. باحثون في جنوب أفريقيا فحصوا أكثر من 1,000 طفل رضيع كانت أمهاتهم قد تلقوا مطعوم الانفلونزا أثناء الحمل. فوجد ان اللقاحات فعالة لدى الاطفال بنسبة  85.6 في المائة خلال الأسابيع الثمانية الأولى بعد الولادة.

 

فمن المفيد أن نعلم ذلك، في ضوء معرفتنا  بان اللقاحات الحالية لا تعمل بشكل جيد لدى الرضع الذين تقل أعمارهم عن ستة أشهر، هذا علما ان الرضع لديهم معدلات عالية من الاصابة بالإنفلونزا. بامكانكم التحدث معي عن الطرق الأخرى التي يمكن ان توفر الحماية لطفلك. ويشمل ذلك غسل اليدين في كثير من الأحيان، إبقاء طفلك بعيداً عن المرضى، والتأكد من ان كافة افراد العائلة تم تطعيمهم.

 

اسعى لمطعوم الإنفلونزا. تختلف مواسم للإنفلونزا عن بعضها، وكل شخص يستجيب للأنفلونزا بطريقة مختلفة. فالإنفلونزا من الممكن أن تؤدي إلى دخول المستشفيات، ومن الممكن ان تؤدي الى الموت. يبدأ موسم الإنفلونزا غالباً في تشرين الأول/أكتوبر، وهو افضل وقت للحصول على اللقاح.

حماية طويلة الأجل. المزيد من الأخبار الجيدة؟ خلصت دراسة أخرى إلى أن لقاحات الإنفلونزا توفر حماية معقولة لحوالي ستة أشهر. وهذا يغطي مدة معظم مواسم الإنفلونزا. وتشير نتائج الدراسة إلى أن اخذ مطعوم الإنفلونزا في وقت مبكر قد يمنع عددا اكبر من الاصابات.

الدكتورة الصيدلانية غادة زهير ابو كويك

 

 

 

 

News about the Flu Vaccine

It’s really tough to stay on top of all the health news these days. We’re here to help. Since the flu season is right around the corner, here’s a snapshot of recent news stories about the flu vaccine. 

 

Flu shot helps people with diabetes. The seasonal flu vaccine is now recommended for everyone 6 months and older.But for some people it can be a matter of life and death. 

 

​During a seven-year study, British researchers looked at a group of nearly 125,000 people with type 2 diabetes—people who have a higher risk of cardiovascular problems.In those with type 2 diabetes, the flu vaccine was linked with reductions in flu-season hospital admissions, including a:

 

• 30 percent reduction in admission for stroke

• 22 percent reduction in admissions for heart failure

• 19 percent reduction in admissions for heart attack

• 15 percent reduction in admissions for pneumonia or influenza

 

Among those who received a flu shot, the death rate was 24 percent lower than in those who had not been vaccinated. The study didn’t prove a cause-and-effect connection between the two. But the results are pretty compelling.

 

Limits of the flu vaccine “twofer” How do infants benefit when their moms have a flu shot during pregnancy? Previous studies showed a benefit, for sure. Now we know how long it likely lasts. Researchers in South Africa assessed more than 1,000 infants whose moms received a flu shot while pregnant. During the first eight weeks after birth the vaccines were 85.6 percent effective. 



It’s helpful to know this because current vaccines don’t work well in infants younger than six months, and infants have high rates of the flu. Talk to me about other ways you can protect your baby. That includes washing your hands often, keeping your baby away from sick people, and making sure everyone else in your family is vaccinated.

Get your flu shot. Every flu season is different, and every person responds to the flu in a different way. The flu can lead to hospitalizations and even death. The flu season often begins in October, so there’s no better time than the present.

Long-term protection. More good news? Another study has found that flu vaccines offer moderate protection for about six months. That’s the length of most flu seasons. The study’s findings suggest that a flu shot in early fall may prevent the greatest number of cases.

 

Want to get a jump-start on that flu shot instead? Well, visit CureMed pharmacy. We are here to help.

Ghada Abukuwaik, R.Ph 

 CEO & Head Pharmacist 

 

Www.curemedpharmacy.com 

 

 

Related News

More Related News

All Comments ( 0 )

All rights reserved © 2022 Alhawadeth
Developed By : Zahid Raju