Stroke Risk Factors: A Growing Threat العوامل الخطرة لِسكتات الدماغ
Adnan Khalil
Publish Date: 25 Dec 2017

Alhawadeth Media

Stroke Risk Factors: A Growing Threat

العوامل الخطرة لِسكتات الدماغ

Stroke risk factors increased in recent years, despite prevention efforts

In spite of stroke-prevention efforts in recent years, strok risk factors appear to be becoming more common, according to a new study.

Between 2004 and 2014, modifiable stroke risk factors among patients who had a stroke continued to become more prevalent, this study found. In fact, 93 percent of the more than 900,000 study participants had at least one risk factor. That's up from 88 percent in 2004.

'An estimated 80 percent of all first strokes are due to risk factors that can be changed, such as high blood pressure, and many efforts have been made to prevent, screen for and treat these risk factors,' said study author Dr. Fadar Oliver Otite, of the University of Miami, in a press release. 'Yet we saw a widespread increase in the number of stroke patients with one or more risk factors. These alarming findings support the call for further action to develop more effective methods to prevent and control these risk factors to reduce stroke risk.'

During the study period, the rate of high Cholesterol increased from 29 percent to 59 percent. The diabetes rate increased from 31 percent to 38 percent. The number of patients with high blood pressure increased from 73 percent to 84 percent.

Other stroke risk factors that appeared to increase during this study included drug abuse, smoking, kidney failure, plaque buildup in the carotid artery and coronary artery disease.

While these findings could certainly be cause for concern, the study authors noted that part of the increases could be attributed to improved screening methods. Still, these researchers called for better detection and screening methods to help prevent strokes in at-risk patients.

At Curemed Pharmacy we encourage you to visit your doctor regularly if you suffer from any of these factors. Our team is professionally trained to take care of your blood pressure and sugar levels. Don’t hesitate to call us and ask about both our diabetic education program and blood pressure adherence in which is part of our compliance program. We love to help our community to justifying the definition of caregivers.

 

على الرغم من جهود الوقاية, عوامل خطر السكتة الدماغية في السنوات الأخيرة في تزايد.

وجدت دراسة حديثة أن بين عامي ٢٠٠٤ و ٢٠١٤, عوامل خطر السكتة الدماغية بين المرضى الذين يعانون من السكتة الدماغية تصبح أكثر انتشارا، . وفي الواقع، كان لدى٩٣ في المائة من المشاركين في الدراسة, الذين يزيد عددهم عن ٩٠٠ ألف شخص, عامل خطر واحد على الأقل. وقد ارتفعت هذه النسبة من٨٨ فى المائة فى عام ٢٠٠٤.

وقال د. فادر أوليفر: 'يقدر أن ٨٠٪ من جميع السكتات الدماغية الأولى تعزى إلى عوامل الخطر التي يمكن تغييرها، مثل ارتفاع ضغط الدم، وقد بذلت جهود كثيرة لمنع ومعالجة عوامل الخطر هذه'. أوليفر، من جامعة ميامي، في بيان صحفي.'إلا أننا شهدنا زيادة واسعة في عدد مرضى السكتة الدماغية خصوصاً لدى الذين لديهم عامل  واحد أو أكثر من عوامل الخطر، وهذه النتائج المثيرة للقلق تدعم الدعوة إلى مزيد من العمل لتطوير أساليب أكثر فعالية لمنع ومكافحة هذه العوامل الخطرة للحد منها.'

 

وخلال فترة الدراسة، كان هنالك أرقام مثيرة للجدل تم النظر إليها منها :ارتفعت نسبة الكوليسترول في الدم من ٢٩ في المائة إلى ٥٩ في المائة. وارتفع معدل السكري من ٣١٪ إلى ٣٨٪. وارتفع عدد المرضى الذين يعانون من ارتفاع ضغط الدم من ٧٣ فى المائة الى ٨٤ فى المائة.

وتشمل عوامل الخطر الأخرى للسكتة الدماغية التي أخذت تزداد خلال هذه الدراسة  هي تعاطي المخدرات، والتدخين، والفشل الكلوي، تراكم البلاك في الشريان السباتي ومرض الشريان التاجي.في حين أن هذه النتائج يمكن بالتأكيد أن تكون مدعاة للقلق، أشار باحثون الدراسة أن جزءا من الزيادات يمكن أن يعزى إلى تحسين طرق الفحص. ومع ذلك، دعا هؤلاء الباحثون إلى الكشف عن أفضل أساليب الفحص للمساعدة في منع السكتات الدماغية في المرضى المعرضين للخطر.

في صيدلية كوريمد نحن نشجعكم على زيارة الطبيب بانتظام إذا كنتم تعانون من أي من هذه العوامل. يتم تدريب فريقنا بدقة واحترافية لرعاية مرضى ضغط الدم و السكر. لا تترددوا في الاتصال بنا وسألِنا عن كل من برامجنا تعليم مرض السكري وضغط الدم الذي هو جزء من برنامج الامتثال لدينا. نحن نحب مساعدة مجتمعنا لتعزيز معنى مقدمي الرعاية الطبية.

Ghada Abukuwaik, R.Ph 

 CEO & Head Pharmacist 

 

 

Www.curemedpharmacy.com 

 

أخبار ذات صلة

المزيد من الأخبار

كل التعليقات ( 0 )

جميع الحقوق محفوظة © 2022 الحوادث
طورت بواسطة : Zahid Raju