فيروس نقص المناعة البشرية(HIV)
Adnan Khalil
Publish Date: 17 Apr 2018

Alhawadeth Media

Human Immunodeficiency Virus (HIV)

 

The human immunodeficiency virus (HIV) kills or damages the body's immune system. Acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) is the most advanced stage of infection with HIV.

Human Immunodeficiency Virus (HIV) Overview

The human immunodeficiency virus (HIV) kills or damages the body's immune system. By damaging your immune system, HIV interferes with your body's ability to fight the organisms that cause disease. As the immune system weakens, the body is at risk of getting life-threatening infections and cancers. Once a person has the virus, it stays inside the body for life.

Acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) is a chronic, potentially life-threatening condition caused by HIV.

HIV is often transmitted through sexual contact or through contact with an infected person’s blood. It can also be spread from mother to child during pregnancy, childbirth, or breast-feeding.

The first signs of HIV infection may be swollen glands and flu-like symptoms. These may come and go a month or 2 after infection. Severe symptoms may not appear until months or years later. HIV will eventually progress and weakens your immune system to the point that you have AIDS.

There is no cure for HIV/AIDS, but there are medications that can dramatically slow the progression of the disease and people with HIV can live longer, healthier lives than in the past.

Human Immunodeficiency Virus (HIV) Symptoms

The symptoms of HIV infection and AIDS vary, depending on the phase of infection. Symptoms related to acute HIV infection (when a person is first infected) are often flu-like. They include:

·         Diarrhea

·         Fever

·         Headache

·         Mouth sores, including yeast infection (thrush)

·         Muscle stiffness or aching

·         Night sweats

·         Rashes of different types

·         Sore throat

·         Swollen lymph glands

Many people have no symptoms when they are diagnosed with HIV.

Acute HIV infection progresses over a few weeks to months to become an asymptomatic (no symptoms) HIV infection. This stage can last 10 years or longer. During this period, the person can still spread the virus to others.

If not treated, almost all people infected with HIV will develop AIDS. People with AIDS have had their immune system damaged by HIV, and they are at very high risk of getting infections that are uncommon in people with a healthy immune system. These infections are called opportunistic infections.

Common symptoms of HIV/AIDS-related infections are:

·         Chills

·         Chronic diarrhea

·         Persistent white spots or unusual lesions on your tongue or in your mouth

·         Recurring fever

·         Skin rashes or bumps

·         Sweats (particularly at night)

·         Swollen lymph glands

·         Weakness

·         Persistent, unexplained fatigue

·         Weight loss

Human Immunodeficiency Virus (HIV) Causes

HIV is spread (transmitted) person-to-person in any of the following ways:

·         Through sexual contact -- including oral, vaginal, and anal sex

·         Through blood -- by blood transfusions (now extremely rare in the U.S.) or more often by needle sharing during illicit drug use

·         From mother to child -- a pregnant woman can spread the virus to her fetus through their shared blood circulation, or a nursing mother can pass it to her baby through her breast milk

HIV cannot survive for very long outside of the body. It cannot be transmitted through routine daily activities such as using a toilet seat, sharing food utensils or drinking glasses, shaking hands, or through kissing. The virus can only be transmitted from person to person, not through animals or insect bites.

At Curemed Pharmacy we always stress with our patients the value of protection over treatment. Protecting are families and communities is the responsibility of all. Don’t hesitate to call us for more information or visit us with any question regarding your health. We work at your service.



فيروس نقص المناعة البشرية(HIV)

يقتل فيروس نقص المناعة البشرية (HIV) أو يدمر جهاز المناعة في الجسم. متلازمة نقص المناعة المكتسبة (الإيدز) هي المرحلة

الأكثر تقدماَ من الإصابة بفيروس نقص المناعة البشرية.

نظرة عامة عن فيروس نقص المناعة البشرية

يقتل فيروس نقص المناعة البشرية (HIV) أو يدمر جهاز المناعة في الجسم. من خلال الإضرار بنظام المناعة ، يقوم الفيروس بتأثير على قدرة الجسم على محاربة الكائنات التي تسبب المرض. مع ضعف الجهاز المناعي ، يكون الجسم معرضًا لخطر الإصابة بالأمراض السرطانية التي تهدد الحياة. عندما يصاب الشخص بالفيروس ، فأنه يبقى داخل الجسم المصاب مدى الحياة.

متلازمة العوز المناعي المكتسب (الإيدز) هي حالة مزمنة تهدد الحياة ويسببها فيروس نقص المناعة البشرية.

وكثيرا ما ينتقل فيروس نقص المناعة البشرية عن طريق الاتصال الجنسي أو من خلال الاتصال بدم الشخص المصاب. ويمكن أيضا أن ينتشر من الأم إلى الطفل أثناء الحمل أو الولادة أو الرضاعة الطبيعية.

العلامات الأولى للإصابة بفيروس نقص المناعة البشرية قد تكون تورم الغدد أو أعراض تشبه أعراض الانفلونزا. هذه قد تأتي وتذهب بعد شهر أو شهرين بعد الإصابة. قد لا تظهر الأعراض الشديدة حتى بعد مرور شهور أو سنوات. سوف يتقدم فيروس نقص المناعة البشرية في نهاية المطاف ويضعف نظام المناعة إلى حد الإصابة بالإيدز.

لا يوجد علاج لفيروس نقص المناعة البشرية / الإيدز ، ولكن هناك أدوية يمكن أن تبطئ تطور المرض بشكل كبير ويمكن للأشخاص المصابين بفيروس نقص المناعة البشرية أن يعيشوا حياة أطول وأكثر صحة من ذي قبل.

أعراض فيروس نقص المناعة البشرية :

تختلف أعراض الإصابة بفيروس نقص المناعة البشرية ومرض الإيدز تبعاً لمرحلة الإصابة. عادةً ما تكون الأعراض المتعلقة بالعدوى الحادة بفيروس نقص المناعة البشرية (عندما يصاب الشخص أولاً) شبيهة بالإنفلونزا:

.إسهال

حمة

صداع الراس

تقرحات الفم ، بما في ذلك عدوى الخميرة (القلاع)

تصلب العضلات أو الألم

تعرق ليلي

طفح من أنواع مختلفة

إلتهاب الحلق

تورم الغدد الليمفاوية

كثير من الناس ليس لديهم أعراض عند تشخيصهم بفيروس نقص المناعة البشرية.

تتقدم العدوى بفيروس نقص المناعة البشرية الحاد خلال بضعة أسابيع إلى شهور لتصبح أعراضًا (بدون أعراض) الإصابة بفيروس نقص المناعة البشرية. هذه المرحلة يمكن أن تستمر 10 سنوات أو أكثر. خلال هذه الفترة ، لا يزال بإمكان الشخص نشر الفيروس للآخرين.

إذا لم يتم علاجها ، فإن جميع المصابين بفيروس نقص المناعة البشرية سوف يصابون بالإيدز. يعاني مرضى الإيدز من نظام المناعة لديهم بسبب فيروس نقص المناعة البشرية ، وهم معرضون بشكل كبير لخطر الإصابة بعدوى غير شائعة في الأشخاص الذين لديهم جهاز مناعة سليم. تسمى هذه العدوى بالعدوى الانتهازية.

الأعراض الشائعة للإصابة بفيروس نقص المناعة البشرية / الإيدز هي:

قشعريرة أو برد

الإسهال المزمن

بقع بيضاء ثابتة أو آفات غير معتادة على لسانك أو في فمك

حمى متكررة

طفح جلدي أو مطبات

تعرق (خاصة في الليل)

تورم الغدد الليمفاوية

ضعف

التعب المستمر ، غير المبررة

فقدان الوزن

ينتشر فيروس نقص المناعة البشرية (ينتقل) من شخص إلى آخر بأي من الطرق التالية:

 

١.من خلال الاتصال الجنسي - بما في ذلك الجنس عن طريق الفم والمهبل والشرج

٢.من خلال الدم - عن طريق نقل الدم (نادر للغاية الآن في الولايات المتحدة) أو في كثير من الأحيان عن طريق تبادل الإبر أثناء تعاطي المخدرات غير المشروعة

٣.من الأم إلى الطفل - يمكن للمرأة الحامل أن تنقل الفيروس إلى جنينها من خلال الدورة الدموية المشتركة ، أو يمكن للأم المرضعة أن تمر به إلى جنينها من خلال حليب الثدي.

 

لا يستطيع فيروس نقص المناعة البشرية البقاء لفترة طويلة خارج الجسم. لا يمكن أن ينتقل عن طريق الأنشطة اليومية الروتينية مثل استخدام مقعد المرحاض ، أو مشاركة أواني الطعام أو شرب أكواب ، أو المصافحة ، أو من خلال التقبيل. يمكن أن ينتقل الفيروس من شخص لآخر فقط ، وليس من خلال الحيوانات أو لدغات الحشرات.

 

في صيدلية كيورميد نحن نؤكد دائما على مرضانا مفهوم الوقاية أفضل من العلاج. حماية عائلاتنا و مجتمعنا هي مسؤوليتنا جميعا. لا تترددوا بالاتصال بنا لمزيد من المعلومات. زورونا في موقعنا لأي اسئلة تتعرض بصحتكم. نحن هنا لخدمتكم.

Related News

More Related News

All Comments ( 0 )

All rights reserved © 2022 Alhawadeth
Developed By : Zahid Raju