كشف سرطان الثدي في وقت مبكر Detecting Breast Cancer Early
Adnan Khalil
Publish Date: 18 Oct 2018

Alhawadeth Media

 

يمكن للفحوصات المنتظمة للثدي أن تساعد النساء على اكتشاف سرطان الثدي في وقت مبكر

القيام بالفحوصات الذاتية للثدي يمكن أن يصنع كل الفرق في صحة المرأة.

هذا هو السبب في كثير من الأحيان نصح النساء البالغات لإجراء فحص ذاتي للثدي على الأقل مرة في الشهر. وفقا لجونز هوبكنز ميديسين ، تم العثور على حوالي 40 في المئة من حالات سرطان الثدي المشخصة في الواقع من خلال الفحص الذاتي للثدي.

أكتوبر هو الشهر الوطني للتوعية بسرطان الثدي. إليك ما تحتاج إلى معرفته عن اكتشاف سرطان الثدي.

الخطوة الأولى التي يمكنك اتخاذها هي معرفة شكل الثدي وشكله. قد لا تكون هذه الاختبارات مثالية ، لكن الفحص الذاتي لسرطان الثدي يمكن أن يساعد النساء على البقاء على قمة صحتهن من خلال مراقبة أي تغييرات وتقديمها إلى اهتمام الطبيب.

ومع ذلك ، فإن إجراء الفحص الذاتي للثدي لا يحل محل صور الثدي الشعاعية العادية واختبارات الفحص الأخرى. نظرًا لأن التصوير الشعاعي للثدي يمكنه اكتشاف الأورام قبل أن يشعر بها ، فإن الفحص مهم جدًا للكشف المبكر. وقد تم ربط الكشف المبكر عن سرطان الثدي بزيادة فرص البقاء على قيد الحياة. تحدث إلى طبيبك عن عدد المرات التي يجب أن يتم فيها فحص سرطان الثدي.

علامات وأعراض سرطان الثدي

أكثر الأعراض شيوعا لسرطان الثدي هو كتلة أو كتلة جديدة. من غير المرجح أن تكون الإصابة بالسرطان غير مؤلمة ، وكتلة صلبة لها حواف غير منتظمة ، ولكن يمكن أن تكون سرطانات الثدي طرية أو ناعمة أو مستديرة. في بعض الحالات ، قد تكون الكتلة مؤلمة. بغض النظر عن تفاصيل الكتلة ، أبلغ عن أي كتلة جديدة للثدي ، أو كتلة ، أو تغيير إلى مقدم الرعاية الصحية الخاص بك ليتم تقييمه بشكل أكبر.

تشمل الأعراض المحتملة الأخرى لسرطان الثدي ما يلي:

تورم في كل أو جزء من الثدي ، حتى لو لم يكن هناك ورم واضح

تهيج الجلد أو تناقصه قد يكون مشابهًا في مظهر قشر البرتقال

ألم الثدي أو الحلمة

سحب الحلمة (الانحناء إلى الداخل)

احمرار ، تدرج ، أو سماكة من الحلمة أو جلد الثدي

إفرازات الحلمة (بخلاف حليب الثدي)

كيفية إجراء الفحص الذاتي للثدي

الخطوة 1: قف أمام المرآة مع أكتافك بشكل مستقيم ووضع يديك بقوة على الوركين. وفقا ل BreastCancer.org ، يجب عليك التحقق من ثدييك عن التغييرات في اللون والشكل والحجم. احضر أي تغييرات - مثل تناقص أو انتفاخ الجلد وتغيرات الحلمة والاحمرار والطفح الجلدي والتورم والتقرح - على انتباه طبيبك.

الخطوة 2: اجمع يديك معًا مباشرة فوق رأسك. في هذا الموقف ، تحقق من ثدييك لنفس التغييرات. ابحث أيضا عن أي إفراز السائل من الحلمات.

الخطوة 3: الاستلقاء ووضع وسادة تحت كتفك الأيمن وذراعك اليمنى خلف رأسك ، توصي المؤسسة الوطنية لسرطان الثدي. مع الأصابع القليلة الأولى من يدك اليسرى ، اصنعي حركات دائرية صغيرة حول الثدي والبط الأيمن ، والشعور بالكتل. تأكد من استخدام لمسة قوية وسلسة. ابق أصابعك مسطحة ومعاشرة. كرر للثدي الأيسر.

الخطوة 4: إجراء اختبار آخر أثناء الوقوف في الحمام. تحقق من وجود أي كتل أو تغييرات أخرى عن طريق الضغط على ثدييك وإبطيك مع منصات أصابعك. إذا لاحظت أي تغييرات ، أخبر طبيبك في أقرب وقت ممكن ، ولكن لا داعي للذعر. وفقا لمؤسسة سرطان الثدي الوطنية ، حوالي 8 من أصل 10 كتل على الثدي ليست سرطانية في الواقع.

متى يكون أفضل وقت لإجراء فحص ذاتي للثدي؟

ووفقًا لجونز هوبكنز ميديسين ، يجب على النساء إجراء فحص ذاتي للثدي في نفس الوقت تقريبًا كل شهر. يصبح التوقيت مهمًا لأن نسيج الثدي يتأثر بالتقلبات الهرمونية الطبيعية في أجسام النساء. يمكن أن يساعد إجراء اختبار ذاتي في نفس الوقت كل شهر النساء على التمييز بين التغيير الطبيعي وشيء مختلف.

على سبيل المثال ، ينصح النساء اللواتي لم يسبق لهن انقطاع الطمث بإجراء فحص ذاتي للثدي في نهاية فترة الحيض. نهاية الدورة الشهرية هي الفترة التي يكون فيها الثدي أقل العطاء والتغيرات في الهرمونات أقل احتمالاً للتأثير على نسيج الثدي. ينصح النساء اللواتي مررن بسن اليأس باختيار يوم من الشهر وإجراء اختبارهن الذاتي باستمرار في ذلك اليوم المحدد.

إذا كان لديك أي أسئلة أو استفسارات حول سرطان الثدي ، تحدث مع مقدم الرعاية الصحية الخاص بك

Regular breast self-exams can help women detect breast cancer earlier

 

Performing regular breast self-exams can make all the difference in women's health.

That's why adult women are often advised to perform a breast self-exam at least once a month. According to Johns Hopkins Medicine, around 40 percent of diagnosed breast cancer cases were actually found through a breast self-exam.

October is National Breast Cancer Awareness Month. Here's what you need to know about detecting breast cancer.

The first step you can take is to know how your breasts normally look and feel. These tests may not be perfect, but breast cancer self-exams can help women stay on top of their health by watching for any changes and bringing them to a doctor's attention.

However, performing a breast self-exam does not take the place of regular mammograms and other screening tests. Because mammography can detect tumors before they can be felt, screening is very important for early detection. And early breast cancer detection has been linked to higher chances of survival. Speak to your doctor about how often you should be screened for breast cancer.

Breast Cancer Signs and Symptoms

The most common symptom of breast cancer is a new lump or mass. A painless, hard mass that has irregular edges is more likely to be cancer, but breast cancers can be tender, soft or rounded. In some cases, the mass may be painful. Regardless of the specifics of the mass, report any new breast mass, lump, or change to your health care provider to have it evaluated further.

Other possible symptoms of breast cancer include the following:

        Swelling of all or part of a breast, even if no distinct lump can be felt

        Skin irritation or dimpling that may be similar in appearance to an orange peel

        Breast or nipple pain

        Nipple retraction (turning inward)

        Redness, scaliness, or thickening of the nipple or breast skin

        Nipple discharge (other than breast milk)

How to Conduct a Breast Self-Exam

Step 1: Stand in front of a mirror with your shoulders straight and your hands placed firmly on your hips. According to BreastCancer.org, you should check your breasts for changes in color, shape and size. Bring any changes — like dimpling or bulging of the skin, nipple changes, redness, rash, swelling and soreness — to your doctor's attention.

Step 2: Bring your hands together straight above your head. In this position, check your breasts for the same changes. Also look for any fluid discharge from the nipples.

Step 3: Lie down and put a pillow beneath your right shoulder and your right arm behind your head, the National Breast Cancer Foundation recommends. With the first few fingers of your left hand, make small, circular motions around your right breast and armpit, feeling for lumps. Make sure to use a firm and smooth touch. Keep your fingers flat and together. Repeat for the left breast.

Step 4: Perform another exam while standing in the shower. Check for any lumps or other changes by pressing your breasts and armpits with the pads of your fingers. If you notice any changes, tell your doctor as soon as you can, but don't panic. According to the National Breast Cancer Foundation, around 8 out of 10 lumps on the breasts are actually not cancerous.

When Is the Best Time to Perform a Breast Self-Exam?

According to Johns Hopkins Medicine, women should perform a breast self-exam around the same time every month. The timing becomes important because breast tissue is affected by the normal hormonal fluctuations in women's bodies. Performing a self-exam at the same time each month can help women differentiate between a normal change and something that feels different.

For example, women who have not gone through menopause are recommended to perform their breast self-exam toward the end of their menstrual period. The end of the menstrual cycle is the time when the breasts are the least tender and the changes in hormones are less likely to affect the breast tissue. Women who have gone through menopause are recommended to select a day of the month and consistently perform their self-exam on that particular day.

If you have any questions or concerns about breast cancer, speak with your health care provider.

Ghada Abukuwaik, R.Ph

 CEO & Head Pharmacist

Www.curemedpharmacy.com

أخبار ذات صلة

المزيد من الأخبار

كل التعليقات ( 0 )

جميع الحقوق محفوظة © 2022 الحوادث
طورت بواسطة : Zahid Raju