When the Weather Outside Is Frightful
Adnan Khalil
Publish Date: 21 Nov 2018

Alhawadeth Media

When the Weather Outside Is Frightfulالصحة في الظروف الجوية الصعبة

 

الترجمة للعربية في الاسفل

Three winter safety and health recommendations for children

 

Few things stick in a child’s memory more than a perfect snow day. To ensure these winter play days aren't tainted by injury or illness, parents should be aware of the dangers tied to the coldest time of the year.

The American Academy of Pediatrics (AAP) has some winter safety tips on how parents can protect their children from winter dangers. The following are some crucial ways parents can keep their kids out of harm’s way

1) Dressing Kids Appropriately

For outdoor activities, the AAP recommends dressing babies warmly — specifically in several thin layers. As a rule of thumb, parents should dress babies and small children in one more layer than an adult would wear in the same weather conditions. Layering clothing allows kids to remove a layer if they become too warm, while still retaining the other layers’ heat. Dress babies and young children with warm mittens, boots and a hat — preferably waterproof ones.

However, it is important to not place blankets, quilts, pillows or other loose bedding in your infant’s crib or sleep area, as they can cause suffocation and may contribute to sudden infant death syndrome (SIDS). Instead, opt for a thin blanket and tuck it under the crib mattress. If a blanket is absolutely necessary, make sure it does not go past your baby's chest.

2) Protecting Against Frostbite and Hypothermia

Frostbite occurs when the skin and outer tissues come in contact with freezing temperatures for an extended period of time. This generally affects extremities like toes, fingers, ears and noses. Affected skin may become pale, gray or blistered, and the child may complain of burning or numbness. If you suspect your child has frostbite, bring them indoors immediately and place the frostbitten skin in warm (not hot) water.

The AAP urges parents not to rub the affected areas for warmth. After a few minutes, dry and cover your child with clothing or blankets. Give him or her something warm to drink.

If numbness or burning continues after drying the child off, call your child's doctor right away.

Hypothermia occurs when body temperature drops below normal. This usually occurs when a child has been outside in extreme cold without proper clothing or when their clothes have become wet. Hypothermia can occur more quickly in children than in adults.

 

Symptoms of hypothermia may include shivering, and the child may become lethargic and clumsy. In some cases, a child with hypothermia may have slurred speech.

If you suspect hypothermia, call 911 immediately. In the meantime, bring the child indoors, remove any wet clothing and wrap the child in warm blankets.

The AAP also recommends setting limits on time spent outdoors to prevent frostbite and hypothermia. Children should periodically come inside and warm up.

To prevent hypothermia and frostbite, it is important to set reasonable time limits for your kids in terms of outdoor activities. Have your child come indoors periodically to warm up.

3) Managing Winter Sports

Ice skating is a wintertime favorite, and it's easy to find an approved skating area by inquiring with the local police department.

According to the AAP, make sure your child does the following:

Skates only on approved surfaces

Does not chew gum or eat candy while skating

Skates in the same direction as the crowd

Wears appropriate knee and elbow pads and a helmet

Does not skate alone

Before your child goes sledding, make sure the sled is structurally sound, splinter-free and steerable. The AAP does not recommend sledding with inner tubes or snow disks. Children should stay away from motor vehicles, wear a helmet and be constantly supervised while sledding.

Speak with your health care provider about keeping your children safe this winter.

Best Regards,

 

By Curemed Pharmacy

www.curemedpharmacy.com

 

الصحة في ظروف الجوية الصعبة

 هناك أشياء قليلة تلتصق بذاكرة الطفل أكثر من يوم ثلجي مثالي. لضمان عدم تلوث أيام اللعب الشتوية هذه بسبب الإصابة أو المرض ، يجب أن يكون الوالدان على دراية بالمخاطر المرتبطة بأبرد أوقات السنة.

لدى الأكاديمية الأمريكية لطب الأطفال (AAP) بعض نصائح السلامة في فصل الشتاء حول كيفية حماية الوالدين لأطفالهم من مخاطر الشتاء. فيما يلي بعض الطرق الحاسمة التي يمكن للوالدين إبقاء أطفالهم خارج نطاق الأذى.

١,  ارتداء الاطفال بشكل مناسب

بالنسبة للأنشطة في الهواء الطلق ، توصي AAP الأطفال الرضع جيدا - وبالتحديد في عدة طبقات رقيقة. كقاعدة عامة ، يجب على الآباء أن يضعوا ملابس الأطفال والأطفال الصغار في طبقة واحدة أكثر من البالغين الذين يرتدون ملابس في نفس الظروف الجوية. تسمح ملابس التصفيف للأطفال بإزالة طبقة إذا أصبحت دافئة جدًا ، مع الحفاظ على حرارة الطبقات الأخرى. ألبس الأطفال الرضع والأطفال الصغار بقفازات دافئة وأحذية وقبعة - ويفضل ارتداء ملابس مضادة للماء

ومع ذلك ، من المهم عدم وضع البطانيات أو الألحفة أو الوسائد أو غيرها من فراشات فضفاضة في سرير الطفل أو منطقة نومه ، لأن ذلك يمكن أن يسبب الاختناق وقد يساهم في متلازمة موت الرضع المفاجئ (SIDS). بدلا من ذلك ، تختار بطانية رقيقة وثنية تحت فراش السرير. إذا كانت البطانية ضرورية للغاية ، تأكد من أنها لا تتجاوز صدر طفلك.

٢. حماية ضد قضمة الصقيع و Hypothermia

يحدث قضمة الصقيع عندما يتلامس الجلد والأنسجة الخارجية مع درجات الحرارة المتجمدة لفترة طويلة من الزمن. يؤثر هذا بشكل عام على الأطراف مثل أصابع القدم والأصابع والأذنين والأنف. قد يصبح الجلد المصاب شاحبًا أو رماديًا أو بثورًا ، وقد يشتكي الطفل من الحرق أو التنميل. إذا كنت تشك في أن طفلك يعاني من قضمة الصقيع ، فأدخله إلى مكانه على الفور وضع جلد الصقيع في ماء دافئ (ليس حارًا).

وتحث AAP الآباء والأمهات على عدم فرك المناطق المتضررة للدفء. بعد بضع دقائق ، جففي وتغطية طفلك بالملابس أو البطانيات. أعطه شيئًا دافئًا للشرب.

إذا استمر الخدر أو الحرق بعد تجفيف الطفل ، اتصل بطبيب طفلك على الفور.

يحدث انخفاض حرارة الجسم عندما تنخفض درجة حرارة الجسم إلى ما دون الطبيعي. يحدث هذا عادة عندما يكون الطفل خارج البرد القارس بدون ملابس مناسبة أو عندما تصبح ملابسه رطبة. يمكن أن يحدث انخفاض حرارة الجسم بسرعة أكبر لدى الأطفال منهم لدى البالغين.

قد تشمل أعراض انخفاض حرارة الجسم يرتجف ، وقد يصبح الطفل السبات العميق والخرقاء. في بعض الحالات ، قد يعاني الطفل المصاب بانخفاض درجة حرارة الجسم من الكلام.

إذا كنت تشك في انخفاض حرارة الجسم ، فاتصل برقم 911 على الفور. في هذه الأثناء ، أحضر الطفل إلى داخل المنزل وأزل أي ملابس مبللة وألف الطفل في بطانية دافئة.

كما توصي AAP بوضع قيود على الوقت المستغرق في الهواء الطلق لمنع قضمة الصقيع وانخفاض حرارة الجسم. يجب أن يأتي الأطفال دوريًا وأن يسخنوا.

لمنع انخفاض حرارة الجسم وقضمة الصقيع ، من المهم وضع حدود زمنية معقولة لأطفالك من حيث الأنشطة في الهواء الطلق. اطلب من طفلك أن يأتي في الأماكن المغلقة ليقوم بالدفء بشكل دوري

٣. إدارة الرياضات الشتوية

التزحلق على الجليد هو مفضل في فصل الشتاء ، ومن السهل العثور على منطقة تزلج معتمدة عن طريق الاستفسار مع قسم الشرطة المحلية.

وفقًا لـ AAP ، تأكد من قيام طفلك بما يلي:

الزلاجات على الأسطح المعتمدة فقط

لا يمضغ العلكة أو يأكل الحلوى أثناء التزحلق

الزلاجات في نفس اتجاه الحشد

يرتدي منصات مناسبة للركبة والركبة وخوذة

لا يتزلج بمفرده

قبل أن يقوم طفلك بالزلاجات ، تأكد من أن المزلجة سليمة من الناحية الهيكلية ، خالية من الشظايا قابلة للتوجيه. لا توصي AAP بالتزحلق باستخدام أنابيب داخلية أو أقراص ثلجية. يجب أن يبقى الأطفال بعيدًا عن السيارات ، ويرتدون خوذة وأن يشرفوا باستمرار أثناء التزلج.

تحدث مع مقدم الرعاية الصحية الخاص بك عن الحفاظ على سلامة أطفالك هذا الشتاء

فريقنا في كيورميد دائماً جاهز لمساعدتكم. لا تترددوا بالاتصال بنا في أي وقت.

حقنة الانفلونزا متوفره لدينا. لا تحتاجون الى موعد من أجل ذلك

أخبار ذات صلة

المزيد من الأخبار

كل التعليقات ( 0 )

جميع الحقوق محفوظة © 2022 الحوادث
طورت بواسطة : Zahid Raju