Don't forget to consider your health when planning your trip. لا تنسى شؤونك الصحية عند السفر
Adnan Khalil
Publish Date: 19 Dec 2018

Alhawadeth Media

هل أنت على استعداد بالفعل للسفر؟

صيدلية كيورميد تتقدم لكم كونها Travel Clinic Pharmacy, حيث نقدم لكم اللقاحات اللازمة قبل التوجه لرحلاتكم. لا تتردوا بالاتصال بنا او زيارتنا ان كان لديكم أسئلة بعد قراءة المقال التالي:

قد يكون السفر إلى الخارج مرهقًا للغاية ، خاصة إذا لم تكن قد سافرت من البلاد من قبل. هناك الكثير من الأشياء التي يجب أخذها بعين الاعتبار عدم عرض صحتك للخطر. اتبع هذه النصائح من مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها (CDC) للحصول على الضروريات السفر إلى الخارج

قبل أن تنطلق إلى أرض العجائب الشتوية ، جنة الجزيرة أو أينما كنت ستذهب ، اتبع هذه النصائح:

بحث عن أي مخاوف صحية قد تكون موجودة في وجهتك. مثال على ذلك هو خطر زيكا. هناك دائما شيء جديد يحدث ، لذلك تأكد من التحقق حتى إذا كنت هناك من قبل.

تحدث إلى طبيبك قبل أن تغادر. ناقش أي أدوية أو لقاحات قد تحتاجها قبل السفر. الوقاية هي المفتاح.

لا تنسَ تناول جميع أدويتك ، بما في ذلك الوصفات الطبية والأدوية التي تباع بدون وصفة طبية (OTC). حزمة أكثر مما كنت تتوقع استخدامه أثناء الابتعاد. من الأفضل أن تكون آمنًا من الأسف ، خاصةً إذا كنت مسافرًا بالخارج. لمزيد من المعلومات حول سلامة الدواء أثناء السفر ،

لا يوجد قول عندما يمكن أن تصدر تحذيرات السفر والتنبيهات. البقاء في حالة تأهب لأي تحذيرات من وزارة الخارجية الأمريكية عن طريق التحقق من موقعه على الانترنت. اتخاذ الاحتياطات حسب الحاجة.

أخيرًا ، لا تنسَ أن تترك نسخًا من برنامج الرحلة ومعلومات بطاقة الائتمان وجواز السفر مع صديق أو أحد أفراد العائلة في حالة الطوارئ ، مثل فقدان إحدى هذه الوثائق في رحلتك.

عندما تصل إلى وجهتك وتبدأ باللهو والاسترخاء ، تذكر دائمًا أن تعتني بنفسك أولاً. اتبع هذه النصائح لمساعدتك على البقاء بصحة جيدة طوال فترة إقامتك:

 

1.راقب ما تأكله وتشربه. إسهال المسافر هو أكثر الأمراض المرتبطة بالسفر شيوعًا. غالباً ما يحدث عندما تأكل أو تشرب شيئًا ملوثًا. يمكنك المساعدة في منع إسهال المسافر عن طريق تناول الأطعمة المطهية بالكامل والمقدمة ساخنة ، وتناول الفواكه فقط التي قمت بتقشيرها وشرب المياه المعبأة في زجاجات فقط. تجنب الثلج لأن الثلج يصنع عادة بماء الصنبور.

2.ارتداء واقية من الشمس. توصي مراكز السيطرة على الأمراض باستخدام واقي من الشمس مع عامل حماية من الشمس يبلغ 15 أو أعلى عندما تكون في الهواء الطلق. فقط لأنه غائم لا يعني أنه يمكنك تخطي واقية من الشمس.

3.كن على علم من مرض المرتفعات. إذا كنت تتزلج هذا الشتاء ، فاعلم الأعراض التي قد تشمل الصداع والغثيان والقيء والدوار. أفضل علاج هو النزول إلى ارتفاع أقل في أسرع وقت ممكن بأمان. لمنع مرض الارتفاعات ، صعد إلى مستويات أعلى بوتيرة بطيئة.

4.استخدام طارد الحشرات لمنع لدغ الحشرات ، بما في ذلك لدغات البعوض. يميل البعوض إلى نشر الأمراض مثل زيكا والملاريا وحمى الضنك. لا تستخدم سوى منتج EPA مسجل يحتوي على مكونات مثل DEET أو picaridin أو IR3535.

5.اختر دائمًا خيار النقل الأكثر أمانًا. ركوب فقط في سيارات الأجرة ملحوظ ، وتجنب الحافلات المزدحمة والشاحنات الصغيرة. استخدم حزام الأمان دائمًا وتأكد من استخدام مقاعد السيارة إذا كنت مسافرًا مع أطفال صغار. بعض الدول الأجنبية لا تستخدم مقاعد السيارة.

6.إذا لم تكن على ما يرام عند عودتك ، تحدث مع طبيبك. قد لا تظهر أعراض بعض الأمراض حتى تعود إلى المنزل. لا تنسَ إخبار طبيبك بالمكان الذي سافرت إليه وما قمت به هناك. هذه المعلومات يمكن أن تساعدهم على فهم أفضل لما يمكن أن يحدث. إذا كنت حاملاً ، أخبر طبيبك إذا سافرت إلى المناطق المعرضة لزيكا - حتى إذا لم يكن لديك أي أعراض

 

You're ready to see the world, but are you really prepared to jet off?

Curemed Pharmacy is proud to announce that its the only Travel clinic center in the area. Now your neighborhood pharmacy is your travel clinic center as well. We provide answers to all your questions and of course all needed shoots for you to travel safely. Give us a call or stop by if you have more questions.

Traveling abroad can be very stressful, especially if you have never traveled out of the country before. There's so much to consider that you run the risk of forgetting to consider your health. Follow these tips from the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) to get the essentials for traveling abroad.

Before you jet off to your winter wonderland, island paradise or wherever you might be going, follow these tips:

Research any health concerns that might be present at your destination. An example is Zika risk. There is always something new happening, so make sure you check even if you have been there before.

Talk to your doctor before you leave. Discuss any medications or vaccinations you might need before traveling. Prevention is key.

Don’t forget to take all your medications, including prescriptions and over-the-counter (OTC) medications. Pack more than you anticipate using while away. Better to be safe than sorry, especially if you’re traveling abroad. For more information on medication safety while traveling, read 'The Prescription for a Happy Holiday.'

There's no telling when travel warnings and alerts can come up. Stay alert for any warnings from the US Department of State by checking their website. Take precautions as needed.

Lastly, don’t forget to leave copies of your itinerary, credit card information, and passport with a friend or family member in case of an emergency, such as losing one of these documents on your trip.

When you get to your destination and start having fun and relaxing, always remember to take care of yourself first. Follow these tips to help yourself stay healthy throughout your stay:

Watch what you eat and drink. Traveler’s diarrhea is the most common travel-related illness. It often happens when you eat or drink something contaminated. You can help prevent traveler’s diarrhea by eating foods that are fully cooked and served hot, eating only fruits you have peeled yourself and drinking only sealed bottled water. Avoid ice because ice is typically made with tap water.

Wear sunscreen. The CDC recommends using a sunscreen with an SPF of 15 or higher when outdoors. Just because it's cloudy does not mean you can skip the sunscreen.

Be aware of altitude sickness. If you are skiing this winter, know the symptoms, which may include headache, nausea, vomiting and lightheadedness. The best treatment is to go down to a lower altitude as quickly and safely as possible. To prevent altitude sickness, climb to higher levels at a slow pace.

Use insect repellent to prevent insect bites, including those of mosquitoes. Mosquitoes tend to spread diseases like Zika, malaria and dengue. Only use an EPA-registered product that contains ingredients like DEET, picaridin or IR3535.

Always opt for the safest transportation option. Only ride in marked taxis, and avoid overcrowded buses and vans. Always use your seat belt and make sure to take car seats if you're traveling with young children. Some foreign countries do not utilize car seats.

If you're not feeling well upon returning, talk to your doctor. Symptoms of some illnesses may not show up until you get back home. Don’t forget to tell your doctor where you traveled and what you did there. This information can help them better understand what might be going on. If you are pregnant, tell your doctor if you traveled to areas prone to Zika — even if you don't have any symptoms.

Related News

More Related News

All Comments ( 0 )

All rights reserved © 2022 Alhawadeth
Developed By : Zahid Raju