Measles Outbreak اندلاع الحصبة ٢٠١٩
Adnan Khalil
Publish Date: 18 Apr 2019

Alhawadeth Media

 

Measles Outbreak  اندلاع الحصبة ٢٠١٩

English version below

اعداد صيدلية كيور ميد / لصاحبتها د. غادة زهير ابوكويك

18 ابريل 2019

المرض الذي تم القضاء عليه سابقًا عاد إلى الظهور في غضون أشهر

اعتبارا من أوائل هذا الشهر ، كانت هناك 228 حالة إصابة بالحصبة في 12 ولاية حتى الآن هذا العام. وهذا يعني أنه في أقل من ثلاثة أشهر ، شهد هذا العام حالات إصابة بالحصبة أكثر من عام 2017.

تم تأكيد وجود حالات في كاليفورنيا وكولورادو وكونيتيكت وجورجيا وإلينوي وكنتاكي ونيو هامبشاير ونيو جيرسي ونيويورك وأوريجون وتكساس وواشنطن. أعلنت واشنطن حالة الطوارئ مع استمرار ارتفاع عدد حالات الحصبة.

يستمر عدد الحالات والمدن المتأثرة بالحصبة في الارتفاع ، وفقًا لخبراء الصحة.

لا تزال الحصبة شائعة في أجزاء معينة من العالم ، مثل بلدان في إفريقيا وأوروبا وآسيا والمحيط الهادئ.

يمكن للمسافرين من هذه المناطق إحضار الحصبة إلى الولايات المتحدة. الحصبة معدية للغاية. يمكن بسهولة أن ينتشر الفيروس للآخرين من خلال السعال والعطس. ويعزى ذلك جزئيًا إلى أن الفيروس يمكن أن يعيش لمدة تصل إلى ساعتين في الهواء حيث يسعل الشخص المصاب أو يعطس.

للحصول على الحصبة ، كل ما عليك فعله هو لمس سطح ملوث ثم لمس عينيك أو أنفك أو فمك. يمكنك أيضًا الحصول عليها عن طريق استنشاق الهواء الملوث.

إذا أصيب شخص واحد بالحصبة ، فإن 90 بالمائة من الأفراد غير المحصنين بالقرب من ذلك الشخص سيصابون بالحصبة ، وفقًا لمراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها.

تشمل العلامات والأعراض الأولى التي تظهر عند الإصابة بالحصبة ما يلي:

ارتفاع في درجة الحرارة

سعال

سيلان الأنف

عيون حمراء مائيّة

بعد يومين أو ثلاثة أيام من إصابة الشخص المصاب بالأعراض المذكورة أعلاه ، قد يلاحظ بقع بيضاء صغيرة. تسمى هذه البقع بقع Koplik ، وقد تظهر داخل الفم.

بعد مرور ثلاثة إلى خمسة أيام على ظهور الأعراض ، قد يلاحظ الشخص المصاب حدوث طفح. يبدأ هذا الطفح عادة في ظهور بقع حمراء على الوجه. غالبًا ما يبدأ الطفح من الرأس وينتشر إلى باقي أجزاء الجسم.

على الرغم من أن الحصبة يمكن أن تكون خطيرة بالنسبة للأشخاص من جميع الأعمار ، فإن أولئك الذين تقل أعمارهم عن 5 سنوات والذين تزيد أعمارهم عن 20 عامًا هم أكثر عرضة لمضاعفات مرتبطة بالحصبة ، وفقًا لمركز السيطرة على الأمراض.

بعض المضاعفات تشمل التهابات الأذن والإسهال. قد تشمل المضاعفات الشديدة تورم الدماغ والالتهاب الرئوي. الالتهاب الرئوي هو السبب الأكثر شيوعا للوفاة من الحصبة عند الأطفال الصغار.

وفقا لمركز السيطرة على الأمراض ، أعلن انه تم لقضاء على الحصبة في الولايات المتحدة في عام 2000. وقد كان ذلك مرتبطا ببرنامج التطعيم الفعال للغاية في البلاد.

الآن ، يبدو أن حالة الحصبة آخذة في التحول لأن الفيروس يمكن أن ينتشر بسهولة عندما يصل إلى مجموعات من الناس غير المحصنين.

لقاح MMR يحمي من الحصبة والنكاف والحصبة الألمانية. أظهر بعض الناس قلقًا بشأن المخاطر المحتملة المرتبطة بلقاح MMR ، لكن الدراسات أظهرت أن الفوائد تفوق بكثير المخاطر المحتملة.

تتضمن سلسلة كاملة من لقاح MMR جرعتين. يوصي مركز السيطرة على الأمراض بأن يحصل جميع الأطفال على جرعتين من لقاح MMR ، بدءاً من الجرعة الأولى في عمر 12 إلى 15 شهرًا والجرعة الثانية في عمر 4 إلى 6 سنوات.

إذا لم تكن متأكدًا مما إذا كنت قد تلقيت هذا اللقاح في الماضي ، فتحدث إلينا في الصيدلية 862-225-9432يمكننا المساعدة في تحديد الخطوة التالية لك. نحن مركز لقاحات السفر أيضًا ، لذلك سنكون قادرين على توفير كل ما تحتاجه.

 

Spotted and Spreading: 2019 Measles Outbreak

Previously eliminated disease resurged in a matter of months

 

As of early this month, there have been 228 cases of measles in 12 states so far this year. That means that, in less than three months, this year has seen more measles cases than all of 2017.

Cases have been confirmed in California, Colorado, Connecticut, Georgia, Illinois, Kentucky, New Hampshire, New Jersey, New York, Oregon, Texas and Washington. Washington declared a state of emergency as the number of measles cases continued to rise.

 

The number of cases and cities affected by measles continues to increase, according to health experts.

Measles is still quite common in certain parts of the world, such as countries in Africa, Europe, Asia and the Pacific.

People traveling from these areas can bring measles to the US. Measles is highly contagious. The virus can easily be spread to others through coughing and sneezing. This is partly because the virus can live for up to two hours in the air where the infected person coughed or sneezed.

To get measles, all you have to do is touch a contaminated surface and then touch your eyes, nose or mouth. You can also get it by breathing contaminated air.

If one person is infected with measles, 90 percent of the unvaccinated individuals near that person will also get measles, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

The first signs and symptoms seen with measles include the following:

·         High fever

·         Cough

·         Runny nose

·         Red, watery eyes

Two or three days after an infected person experiences the above symptoms, they may notice tiny white spots. These spots are called Koplik spots, and they may appear inside the mouth.

Three to five days after symptoms are seen, the infected individual may notice a rash. This rash typically starts off as flat, red spots on the face. The rash often starts at the head and spreads to the rest of the body.

Although measles can be serious for people of all ages, those younger than 5 and those older than 20 are more likely to experience complications related to measles, according to the CDC.

Some complications include ear infections and diarrhea. Severe complications may include swelling of the brain and pneumonia. Pneumonia is the most common cause of death from measles in young children.

According to the CDC, measles was declared eliminated from the US in 2000. The elimination was associated with the nation's highly effective vaccination program.

Now, the status of measles seems to be shifting because the virus can easily spread when it reaches groups of people who are unvaccinated.

The MMR vaccine protects against measles, mumps and rubella. Some people have shown concern about possible risks tied to the MMR vaccine, but studies have shown that the benefits far outweigh the potential risks.

A complete series of the MMR vaccine includes two doses. The CDC recommends that all children get two doses of the MMR vaccine, starting with the first dose at 12 through 15 months of age and the second dose at 4 through 6 years of age.

If you are not sure whether you have received this vaccine in the past, talk to us at curemed Pharmacy at 862-225-9432. We can help determine the next step for you. We are a travel vaccine center as well, so we will be able to provide all you need.

Related News

More Related News

All Comments ( 0 )

All rights reserved © 2022 Alhawadeth
Developed By : Zahid Raju